09 24 24 328

RYHMÄLIIKUNTA

Lataa kauden aikataulu itsellesi: 

Kesä 2 2018 (25.6-19.8.2018) aikataulu

Syksy 2018 (20.8.-9.12.2018)

Tunnit pidetään suuressa ryhmäliikuntasalissa ja virtuaalispinningstudiossa . MUISTAthan seurata ilmoitustaulua tai facebook-sivuamme mahdollisista tuntimuutoksista, kiitos! Tunteja voit halutessasi varata etukäteen nettivarauksen kautta.

TEHOKASTA & VAUHDIKASTA

BODYCOMBAT®  (LesMills)
Tämä energiaa huokuva tunti vie mennessään. Liikkeiden tekniikat perustuvat itsepuolustuslajeihin, joista mainittakoon mm. karate, taekwando, capoeira, nyrkkeily ja muy thai. Tunti on hikitreeni, jossa musiikki, liikeyhdistelmät ja muut tunnilla olijat luovat helposti mielikuvitusmatkaa muistuttavan tunnelman. Sopii kuntoilijalle, joka haluaa parantaa aerobista kuntoa (loistava intervalli treeni), kuluttaa energiaa ja oppia itsepuolustuslajien tekniikoita.

GRIT™ Strenght (LesMills) 
Jos haluat saada nopeasti huomattavia tuloksia, on korkeasykkeinen 30 min intervalliharjoitus (HIIT) nappivalinta. Tutkimukset ovat osoittaneet, että HIIT treeni tehostaa rasvanpolttoa (myös viskeraalista rasvaa) ja stimuloi hormoonitoimintaa. GRIT™Strenght on lihasvoimaa kehittävä harjoitus, jossa käytetään vastuksina levytankoa- ja painoja. Musiikki ja liikkeet tarjoavat treenin, joka parantaa hapenottokykyä, lihasvoimaa-ja kestävyyttä. Muista omatoiminen lämmitely (esim. la tunnille) jos sitä ei erikseen mainita lukujärjestyksessä.

KAHVAKUULA
Giraya eli kahvakuulaharjoittelun perustan muodostavat rytmikkäät ja vauhdikkaat liikkeet, kuten tempaus ja etuheilautus. Se siis kehittää voimaa. lihaskestävyyttä ja nopeutta. Toisaalta taas käytetään hitaampia liikkeitä, jotka kehittävät lihaskoordinaatiota, notkeutta ja tasapainoa. Kahvakuulaliikkeissä ei ole kyse niinkään yksittäisten lihasten tai lihasryhmän toiminnasta vaan liikeketjusta, joka vaikuttaa päästä varpaisiin. Tunnilla on hyvä käyttää salihanskoja sekä mielellään suojata ranteet esim. rannepantojen avulla. Liikkeet tehdään aina aikaa vastaan omaan sopivaan tempoon.

TABATA-HIIT korkeasykkeinen 30 min intervalliharjoitus. Liikkeet tabata-treenin tapaan 20 sekunnin sykleissä, 10 sekunnin tauolla ja omaan tahtiin. Todella tehokasta ja antoisaa.

HELPPOA & TEHOKASTA

AFRO Afrotanssissa yhdistyvät afrikkalaisen tanssin rentous ja rytmikkyys. Se on energistä, tehokasta ja todella hauskaa. Selkä-, hartia- ja lantion seutu saavat hyvää liikettä, ja kunto kasvaa iloisessa menossa. Asu on vapaa ja tunneilla tanssitaan paljain jaloin.

AAMUJUMPPA
Rauhallinen ja helppo tunti, joka sopii vanhemmallekin liikkujalle.  Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti lihaskuntoa, haastetaan tasapainoa ja lisätään liikkuvuutta. Monipuolista treeniä koko keholle turvallisella tekniikalla.

BODY
Koko kehon lihaskuntotreeni musiikin tahdissa. Tunnin aikana keskitytään harjoittamaan lihaksistoa monipuolisesti. Käytössä ovat levypainotangot, voimatangot ja käsipainot. Jokainen valitsee tankoonsa omat painonsa omiin treenitavoitteisiinsa perustuen.

BODYCONTROL Yhdistelmä joogasta ja helposta akrobatiasta tuttuja liikkeitä, joilla kehitetään kehon hallintaa pilke silmäkulmassa. Sopii kaikille sillä liikkeistä löytyy variaatioita.

BODYWEIGHT 
Yksi viimeisempiä fitnesstrendejä on oman kehon painolla harjoittelu ja sitä tämä tunti on parhaimmillaan. Pystykö, osaatko ja haluatko liikuttaa omaa kehoasi varmasti, voimakkaasti sekä mihin suuntaan vain? Koko vartalon treeniä oman kehon paino vastuksena. Tälla tunnilla jokainen ehtii keskittyä kunnolla liikeratoihin ja liiketekniikkaan!

CIRCUIT – OHJATTU KIERTOHARJOITTELU hauskoja liikkeitä, jossa saat tehdä omaan tahtiin aikaa vastaan. Tästä harjoituksesta voi tehdä kovan tai helpon. Erilaista jumppaa isossa jumppasalissa. Tämä sopii kaikille!

KESÄAAMU kesäaamun paras aloitus lähtee täältä. Lihaskuntoa ja liikkuvuutta, mukavaa aamun aloitusta. Sopii aivan kaikille.

DANCEMIX voiko aamusi paremmin alkaa kuin tällä hauskalla tunnilla? Tämä tunti pitää sisällään erilaisia tanssilajeja, joiden kuvioissa kaikki pysyvät mukana.

LADYJUMPPA on joka naisen ihana kehon herätys aamuun tai virkistävä treeni työpäivän jälkeen. Tunnilla käydään mukavasti läpi koko keho käyttäen joko omaa kehoa tai pieniä painoja vastuksena. Yleensä tunnilla tehdään vielä aikaa vastaan joten saat tehdä liikkeet aivan omassa rauhassa.

MUOKKAUS lihaskuntotunti, jossa käydään koko keho läpi omalla painolla tai painoja käyttäen (käsipainot, kahvakuula, kuminauha). Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille.

SH’BAM® (LesMills) yksinkertaiset mutta kuuman trendikkäät tanssiliikkeet tekevät Sh’Bam-tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa ja samalla koet olevasi tanssiparketin tähti -vaikka se ei olisikaan tyypillisintä sinua. Liikkeitäsi tahdittaa listaykkösiksi nousseet biisit, tanssimusiikki, jota soitetaan suosituimmissa yökerhoissa, klassikkokappaleiden remix-versiot ja Uusi koreografia ja musiikki lanseerataan aina kolmen kuukauden välein. Tunnin kesto 45 min. Tunti, josta tulee todella hyvä mieli.

VATSAPAKARA
Tällä tunnilla ehdit syvällisesti paneutua vatsan, pakaran ja reisien seutuun. Tehokas lihaskuntotunti, jossa muokataan kyseistä aluetta eri kulmista ja ehditään syvemmälle lihaksiin kyseisellä alueella.

LIIKKUVUUS/KEHO&MIELI

PILATES Pilates harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä kehontietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Harjoituksissa pyritään liikkeen tuottamiseen ’sisältä ulos’ (syvien lihasten aktivoiminen), fysiologisesti oikeisiin liikeratoihin ja syventämään hengitystä. Rauhallinen tunti, joka sopii kaiken tasoisille ja ikäisille kuntoilijoille. Pilatestunnilla kehittämäsi kehontietoisuus auttaa monilla muilla tunneilla tekemään liikkeet oikein ja aktivoimaan ydintuen. Käytämme välillä myös välineitä kuten pilatespalloa, pilatesrengasta tai rullaa.

AAMUpilates
Mukava aamun aloitus, joka sopii myös iäkkäämmälle harrastajalle. Pilateksen perusteet tulisi olla hallussa tällä tunnilla.

PILATESjatko näille tunneille tulee olla pilateksen alkeet hallussa jotta pysyt mukana ja saat harjoituksesta parhaan hyödyn.

PILATEKSEN introkurssi (syksyn kurssi alkaa pe 24.8.)
Alkeiskurssilla käydään läpi pilateksen teoriaa, tukiasioita, hengitystä sekä perusliikkeitä. Kurssin jälkeen voit osallistua fitpilatestunneille. Alkeiskurssi sisältää 3 tuntia. Kurssien aikataulut löydät facebookista ja kuntosalin ilmoitustaululta. Kurssille on ilmoittauduttava (sähköpostitse tai netin kautta (ison salin alla) ja ilmoittautuminen on sitova jota pääset kunnolla pilateksen maailmaan mukaan.

KEHONHUOLTO tunti alkaa rauhallisella lämmittelyllä jos siihen on tarvetta, jonka jälkeen siirrytään kehon kalvojen avaamiseen rullauksilla sekä venyttelyyn. Tarkoitus on pehmittää kehon pehmytkudoksia, parantaa verenkiertoa, aineenvaihduntaa ja hermotusta. Rullaus myös kehittää ja parantaa kehon mekaanista, sähköistä ja kemiallista viestintää.

VENYTTELY ihanan rentouttava ja venyttävä tunti. Tunti aloitetaan aktiivisilla venytyksillä josta edetään pidempiin ja avaaviin venytyksiin. Tämä tunti palauttaa ihanasti viikon treeneistä ja tärkeä osa harjoittelua.

YIN JOOGA on melko nuori joogasuuntaus, joka on saavuttanut suuren suosion nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä. Yin jooga on rauhallista, paikalla oloon keskittyvää joogaa, jossa avataan paljon lantion ja alaselän aluetta. Lanneranka on kehomme ydin ja sillä alueella on paljon sidekudosta ja päällekäisiä lihaskerroksia. Lannerangan jäykkyydeet heijastuvat liikeratoihin sekä kehon ylä-, että alaosassa. Yin joogaharjoituksissa keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun. Yin jooga on myös meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen että energeettiseen tilaamme. Yin jooga ei ole syvävenyttelyä sillä siinä ei keskitytä lihaksen venytkseen. Yin harjoituksessa lihakset pyritäään mahdollisimman suurelta osin rentouttamaan ja vaikutetaan enemmän sidekudoksiin, lihaskalvoihin ja niveliin – kehomme jäykimpiin osiin. Asentoa ei siis viedä lihasvoimalla eteenpäin, vaan annetaan painovoiman pikkuhiljaa minuutti minuutilta viedä asentoa syvemmälle. Yin jooga asennoissa edetään asteittain, etsien oman kehon rajoja ja sopivan intensiivistä tuntemusta. Yin jooga sopii kaikille.