Ryhmäliikunta

RYHMÄLIIKUNTA

AIKATAULUT LÖYDÄT SIVUN ALAREUNASTA!

Kolme ryhmäliikuntasalia jakaantuvat isoon jumppasaliin, ILMAstudioon (tässä hammock- eli kangastunnit) ja virtuaalispinningstudioon. MUISTAthan seurata ilmoitustaulua tai facebook-sivuamme mahdollisista tuntimuutoksista, kiitos! Voit varata halutessasi paikkasi etukäteen nettivarauksen kautta.

TEHOKASTA & VAUHDIKASTA

BODYCOMBAT®  (LesMills)
Tämä energiaa huokuva tunti vie mennessään. Liikkeiden tekniikat perustuvat itsepuolustuslajeihin, joista mainittakoon mm. karate, taekwando, capoeira, nyrkkeily ja muy thai. Tunti on hikitreeni, jossa musiikki, liikeyhdistelmät ja muut tunnilla olijat luovat helposti mielikuvitusmatkaa muistuttavan tunnelman. Sopii kuntoilijalle, joka haluaa parantaa aerobista kuntoa (loistava intervalli treeni), kuluttaa energiaa ja oppia itsepuolustuslajien tekniikoita.

GRIT™ Strenght (LesMills)
Jos haluat saada nopeasti huomattavia tuloksia, on korkeasykkeinen 30 min intervalliharjoitus (HIIT) nappivalinta. Tutkimukset ovat osoittaneet, että HIIT treeni tehostaa rasvanpolttoa (myös viskeraalista rasvaa) ja stimuloi hormoonitoimintaa. GRIT™Strenght on lihasvoimaa kehittävä harjoitus, jossa käytetään vastuksina levytankoa- ja painoja. Musiikki ja liikkeet tarjoavat treenin, joka parantaa hapenottokykyä, lihasvoimaa-ja kestävyyttä.

KAHVAKUULA
Giraya eli kahvakuulaharjoittelun perustan muodostavat rytmikkäät ja vauhdikkaat liikkeet, kuten tempaus ja etuheilautus. Se siis kehittää voimaa. lihaskestävyyttä ja nopeutta. Toisaalta taas käytetään hitaampia liikkeitä, jotka kehittävät lihaskoordinaatiota, notkeutta ja tasapainoa. Kahvakuulaliikkeissä ei ole kyse niinkään yksittäisten lihasten tai lihasryhmän toiminnasta vaan liikeketjusta, joka vaikuttaa päästä varpaisiin. Tunnilla on hyvä käyttää salihanskoja sekä mielellään suojata ranteet esim. rannepantojen avulla. Liikkeet tehdään aina aikaa vastaan omaan sopivaan tempoon,

HELPPOA & TEHOKASTA

AAMUJUMPPA
Rauhallinen ja helppo tunti, joka sopii vanhemmallekin liikkujalle.  Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti lihaskuntoa, haastetaan tasapainoa ja lisätään liikkuvuutta. Monipuolista treeniä koko keholle turvallisella tekniikalla.

BODYPUMP® (LesMills) 
Koko kehon lihaskuntotreeni musiikin tahdissa. Tunnin aikana keskitytään harjoittamaan lihaksistoa monipuolisesti. Käytössä ovat levypainotangot, voimatangot ja käsipainot. Jokainen valitsee tankoonsa omat painonsa omiin treenitavoitteisiinsa perustuen. Sopii kuntoilijalle, joka haluaa kiinteytyä, kuluttaa energiaa ja tulla vahvemmaksi.

BODYWEIGHT 
Yksi viimeisempiä fitnesstrendejä on oman kehon painolla harjoittelu ja sitä tämä tunti on parhaimmillaan. Pystykö, osaatko ja haluatko liikuttaa omaa kehoasi varmasti, voimakkaasti sekä mihin suuntaan vain? Koko vartalon treeniä oman kehon paino vastuksena. Tälla tunnilla jokainen ehtii keskittyä kunnolla liikeratoihin ja liiketekniikkaan!

LADYJUMPPA on joka naisen ihana kehon herätys aamuun tai virkistävä treeni työpäivän jälkeen. Tunnilla käydään mukavasti läpi koko keho käyttäen joko omaa kehoa tai pieniä painoja vastuksena. Sopii kaikille!

SH’BAM® (LesMills) yksinkertaiset mutta kuuman trendikkäät tanssiliikkeet tekevät Sh’Bam-tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa ja samalla koet olevasi tanssiparketin tähti -vaikka se ei olisikaan tyypillisintä sinua. Liikkeitäsi tahdittaa listaykkösiksi nousseet biisit, tanssimusiikki, jota soitetaan suosituimmissa yökerhoissa, klassikkokappaleiden remix-versiot ja Uusi koreografia ja musiikki lanseerataan aina kolmen kuukauden välein. Tunnin kesto 45 min. Tunti, josta tulee todella hyvä mieli.

STEP&CORE todella keskivarmodernit latinorytmit. taloa ja jalkoja muokkaava tunti. Ensin askelletaan laudalle noin 20-30 min tehden hauskaa helppoa askelsarjaa, sitten käydään käsiksi vatsan & pakaroiden seutuun! STEPCORE45+VENYTTELY30 sunnuntai-illan ihana tunti jossa step&core tunnin perään vielä venytellään puoli tuntia.

TERVESELKÄ tunnin alussa kevyt lämmittely, jossa tehdään niska-hartiaseutua avaavia liikkeitä mm. keppiä apuna käyttäen. Upeaa jumppaa ylävartalolle unohtamatta pitkiä loppuvenyttelyitä. Erinomainen tunti varsinkin niska-hartia vaivoista kärsiville sekä päätetyöntekijöille.

VATSA-PAKARA
Tällä tunnilla ehdit syvällisesti paneutua vatsan, pakaran ja reisien seutuun. Tehokas lihaskuntotunti, jossa muokataan kyseistä aluetta eri kulmista ja ehditään syvemmälle lihaksiin kyseisellä alueella.

LIIKKUVUUS/KEHO&MIELI

PILATES Pilates harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä kehontietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Harjoituksissa pyritään liikkeen tuottamiseen ’sisältä ulos’ (syvien lihasten aktivoiminen), fysiologisesti oikeisiin liikeratoihin ja syventämään hengitystä. Rauhallinen tunti, joka sopii kaiken tasoisille ja ikäisille kuntoilijoille. Pilatestunnilla kehittämäsi kehontietoisuus auttaa monilla muilla tunneilla tekemään liikkeet oikein ja aktivoimaan ydintuen. Käytämme välillä myös välineitä kuten pilatespalloa, pilatesrengasta tai rullaa.

AAMUpilates/PILATES – jatkotunnit
Näille tunneille on oltava pilateksen alkeet kunnolla hallussa.

PILATEKSEN alkeis eli introkurssi
Alkeiskurssilla käydään läpi pilateksen teoriaa, tukiasioita, hengitystä sekä perusliikkeitä. Kurssin jälkeen voit osallistua fitpilatestunneille. Alkeiskurssi sisältää 3 tuntia. Kurssien aikataulut löydät facebookista ja kuntosalin ilmoitustaululta. Kurssille on ilmoittauduttava (sähköpostitse tai netin kautta (ison salin alla) ja ilmoittautuminen on sitova jota pääset kunnolla pilateksen maailmaan mukaan.

KEHONHUOLTO tunti alkaa rauhallisella lämmittelyllä jos siihen on tarvetta, jonka jälkeen siirrytään kehon kalvojen avaamiseen rullauksilla sekä venyttelyyn. Tarkoitus on pehmittää kehon pehmytkudoksia, parantaa verenkiertoa, aineenvaihduntaa ja hermotusta. Rullaus myös kehittää ja parantaa kehon mekaanista, sähköistä ja kemiallista viestintää.

SLOW VINYASA JOOGA lempeä terapeuttinen jooga, jossa edetään hengityksen tahtiin, lempeästi kehoa kuunnellen. Jokainen tekee omaa harjoitustaan, ei suoriteta tai tavoitella päämäärää vaan eheytetään kehoa lempeällä ja jatkuvalla hengityksen rytmittämällä liikkeellä.

YIN JOOGA on melko nuori joogasuuntaus, joka on saavuttanut suuren suosion nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä. Yin jooga on rauhallista, paikalla oloon keskittyvää joogaa, jossa avataan paljon lantion ja alaselän aluetta. Lanneranka on kehomme ydin ja sillä alueella on paljon sidekudosta ja päällekäisiä lihaskerroksia. Lannerangan jäykkyydeet heijastuvat liikeratoihin sekä kehon ylä-, että alaosassa. Yin joogaharjoituksissa keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun. Yin jooga on myös meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen että energeettiseen tilaamme. Yin jooga ei ole syvävenyttelyä sillä siinä ei keskitytä lihaksen venytkseen. Yin harjoituksessa lihakset pyritäään mahdollisimman suurelta osin rentouttamaan ja vaikutetaan enemmän sidekudoksiin, lihaskalvoihin ja niveliin – kehomme jäykimpiin osiin. Asentoa ei siis viedä lihasvoimalla eteenpäin, vaan annetaan painovoiman pikkuhiljaa minuutti minuutilta viedä asentoa syvemmälle. Yin jooga asennoissa edetään asteittain, etsien oman kehon rajoja ja sopivan intensiivistä tuntemusta. Yin jooga sopii kaikille.

Lataa kauden aikataulu itsellesi: 
 Joulunajan aikataulu 

 Kevään aikataulu 

 Kesän (1.5-22.6.2017) aikataulu

 Kesän (26.6-20.8.2017) aikataulu

 Syksyn aikataulu