09 24 24 328

RYHMÄLIIKUNTA

Lataa kauden aikataulu itsellesi

RYHMÄLIIKUNTAkevät2020

RYHMÄLIIKUNTAkevät2020 PÄIVITETTY, alkaen 1.2.2020

Tunnit pidetään suuressa ryhmäliikuntasalissa ja virtuaalispinningstudiossa . MUISTAthan seurata ilmoitustaulua tai Facebook-sivuamme mahdollisista tuntimuutoksista, kiitos! Tunteja voit halutessasi varata etukäteen nettivarauksen kautta mutta tämä ei ole pakollista!

LIHASKUNTOA & VAUHTIA

AAMUJUMPPA
Rauhallinen ja helppo tunti, joka sopii vanhemmallekin liikkujalle. Tunti alkaa liikkuvuusosiolla johon käytetään esim keppiä apuna. Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti lihaskuntoa ja haastetaan tasapainoa. Monipuolista treeniä koko keholle turvallisella tekniikalla. Loppuun ihanat pidemmät venyttelyt.

BODYCOMBAT®  (LesMills)
Tämä energiaa huokuva tunti vie mennessään. Liikkeiden tekniikat perustuvat itsepuolustuslajeihin, joista mainittakoon mm. karate, taekwando, capoeira, nyrkkeily ja muy thai. Tunti on hikitreeni, jossa musiikki, liikeyhdistelmät ja muut tunnilla olijat luovat helposti mielikuvitusmatkaa muistuttavan tunnelman. Sopii kuntoilijalle, joka haluaa parantaa aerobista kuntoa (loistava intervalli treeni), kuluttaa energiaa ja oppia itsepuolustuslajien tekniikoita.

BODYCOMBAT-KIERTOHARJOITTELU tällä tunnilla pääset hiomaan tekniikkaa sillä jokainen kiertoharjottelun piste liittyy jollakin tavoin eri taistelulajeihin.

DANCEMIX voiko aamusi paremmin alkaa kuin tällä hauskalla tunnilla? Tämä tunti pitää sisällään erilaisia tanssilajeja, joiden kuvioissa kaikki pysyvät mukana.

MUOKKAUS lihaskuntotunti, jossa käydään koko keho läpi omalla painolla tai painoja käyttäen (käsipainot, kahvakuula, kuminauha). Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille.

SYKE -tunti on korkeasykkeinen 45 min intervalliharjoitus alku- ja loppuverryttelyineen. Tunti muodostuu erilaisista työosioista, jotka todella nostavat ihanasti hien pintaan.

VAHVAKEHO on maailmalla jylläävään trendikkääseen PHA-treeniin pohjautuva tunti! PHA syntyy sanoista Peripheral Heart Action, eli tavoitteena on kuormittaa kehoa kokonaisvaltaisesti sykettä nostaen. PHA-treeni perustuu kolmen liikkeen patteriharjoituksille, joita tehdään yhteensä 2-5. Jokaista patteria tehdään kolme kierrosta muutaman sekunnin vaihdoilla, kunnon palautukset tehdään patterin vaihtuessa. Tämä tunti on sinulle, joka kaipaat kunnon lihaskuntoharjoittelua sykkeen nostatusta unohtamatta.

VATSAPAKARA
Tällä tunnilla ehdit syvällisesti paneutua vatsan, pakaran ja reisien seutuun. Tehokas lihaskuntotunti, jossa muokataan kyseistä aluetta eri kulmista ja ehditään syvemmälle lihaksiin kyseisellä alueella.

ZUMBA vauhtia ja yhtä hymyä, sitä on tämä tunti pullollaan. Zumban teho perustuu intervalliharjoitukseen, jossa hitaat ja nopeat liikkeet vaihtelevat ja saavat hien pintaan. Zumbassa ei askelilla ole niin merkitystä, vaan riittää, että liikut musiikin mukana oman osaamisesi mukaan. Zumba-tunnilla ei rakenneta pitkiä askelsarjoja, vaan keskitytään tanssimiseen ja hauskanpitoon. Zumba-tunnin helppojen koreografioiden pohjana ovat pääasiassa latinalaistanssit. Vaikutteita otetaan tansseista kuten merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso, salsaton ja flamenco.

LIIKKUVUUS/KEHO&MIELI

AAMUpilates
Mukava aamun aloitus, joka sopii myös iäkkäämmälle harrastajalle. Pilateksen perusteet tulisi olla hallussa tällä tunnilla (osallistu introkurssille)

FASCIAMETHOD on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMe-konseptissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin.  FasciaMe soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

ILMAJOOGA yhdistää perinteisen joogan ja ilma-akrobatian luoden monipuolisen harjoittelun koko keholle. Ilmajoogassa käytetään apuna kangaslenkkiä eli hammockia. Tunti kehittää etenkin keskivartalon syviä lihaksia sekä kehonhallintaa avaten tehokkaasti myös selän ja niska-hartiaseudun -jumeja. Ilmajoogan avulla voit parantaa ja vahvistaa liikkuvuutta ja kehoasi. Yläikäraja 65 v.

ILMAVENYTTELY ihana venyttelytunti ilmakankaita hyödyntäen. Loppuun pitkä rentoutus jonka avulla saat mielenkin kevyeksi.

KEHONHUOLTO tunti alkaa rauhallisella lämmittelyllä jos siihen on tarvetta, jonka jälkeen siirrytään kehon kalvojen avaamiseen rullauksilla sekä venyttelyyn. Tarkoitus on pehmittää kehon pehmytkudoksia, parantaa verenkiertoa, aineenvaihduntaa ja hermotusta. Rullaus myös kehittää ja parantaa kehon mekaanista, sähköistä ja kemiallista viestintää.

PILATES Pilates harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä kehontietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Harjoituksissa pyritään liikkeen tuottamiseen ’sisältä ulos’ (syvien lihasten aktivoiminen), fysiologisesti oikeisiin liikeratoihin ja syventämään hengitystä. Rauhallinen tunti, joka sopii kaiken tasoisille ja ikäisille kuntoilijoille. Pilatestunnilla kehittämäsi kehontietoisuus auttaa monilla muilla tunneilla tekemään liikkeet oikein ja aktivoimaan ydintuen. Käytämme välillä myös välineitä kuten pilatespalloa, pilatesrengasta tai rullaa.

PILATEKSEN introkurssi (kurssimuotoinen, aloituspäivät ajankohtaista sivulla)
Alkeiskurssilla käydään läpi pilateksen teoriaa, tukiasioita, hengitystä sekä perusliikkeitä. Kurssin jälkeen voit osallistua fitpilatestunneille. Alkeiskurssi sisältää 2 tuntia. Kurssien aikataulut löydät facebookista ja kuntosalin ilmoitustaululta. Kurssille on ilmoittauduttava (sähköpostitse tai netin kautta) Ilmoittautuminen on sitova jotta pääset kunnolla pilateksen maailmaan mukaan.

TERVESELKÄ on selkärangan ja selän alueen hyvinvoinnin tunti. Tällä tunnilla parannetaan selkärangan liikkuvuutta ja vahvistetaan selän alueen lihaksistoa – tavoitteena terve ja hyvinvoiva selkä.