09 24 24 328

RYHMÄLIIKUNTA

Lataa tästä oma lukkari!

RyhmäliikuntaSyksy2020

RyhmäliikuntaJoulu2020

RyhmäLiikuntaKevät2021

Tunnit pidetään suuressa ryhmäliikuntasalissa ja virtuaalispinningstudiossa . MUISTAthan seurata ilmoitustaulua tai Facebook-sivuamme mahdollisista tuntimuutoksista, kiitos! Tunteja voit halutessasi varata etukäteen nettivarauksen kautta mutta tämä ei ole pakollista!

LIHASKUNTOA & VAUHTIA

AAMUJUMPPA on rauhallinen ja helppo tunti, joka sopii vanhemmallekin liikkujalle. Tunti alkaa liikkuvuusosiolla johon käytetään esim keppiä apuna. Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti lihaskuntoa ja haastetaan tasapainoa. Monipuolista treeniä koko keholle turvallisella tekniikalla. Loppuun ihanat pidemmät venytykset joiden avulla mielikin rentoutuu.

CORE on nimensä mukaisesti keskivartaloon keskittyvä tunti, jolla käydään läpi niin syviä kuin pinnallisia ryhtiin vaikuttavia lihaksia koko keskivartalon aueelta. Core -tunti sopii kaikentasoisille treenaajille, jotka haluavat saada vahvan ja ryhdikkään keskivartalon kannatuksen.

DANCEFIT on hauska tanssillinen tunti, joka kuitenkin sisältää myös lihaskunto-osuuksia! Täydellinen tunti siis sinulle, joka kaipaat lihaksille töitä hauskanpidon ohessa! Tunti sopii kaikentasoisille treenaajille.

DANCEMIX – voiko aamusi paremmin alkaa kuin tällä hauskalla tunnilla? Tämä tunti pitää sisällään erilaisia tanssilajeja, joiden kuvioissa kaikki pysyvät mukana.

KAHVAKUULA on tunti jossa nimensä mukaisesti käytetään välineenä kahvakuulaa. Tunti koostuu monipuolisesta toiminnallista lihaskuntoharjoittelusta jossa myös takuulla syke nousee. Tämä tunti on sinulle, joka kaipaat hauskaa menoa ja vaihtelua perus lihaskuntotuntiin.

LADYBATTLE on FitnesSpan yksi uusista tunneista, joka ei jätä ketään kylmäksi! 45 min tehokasta treeniaikaa, jonka aikana käydään läpi nyrkkeilysarjoja sekä lihaskuntoa oman kehon painolla. Hauskaa ja tehokasta!

 LADYCROSS pienryhmä – toiminnallisen treenin ja itsensä ylittämisen multihuipentuma! Tällä tunnilla kirität itsesi lisäksi myös pariasi, tarkoituksena tähdätä huippusuoritukseen ja kerätä eniten kierroksia. Ladycross on toiminnallista harjoittelua, joka suoritetaan aina aikaa vastaan erilaisilla työ -osiolla, sisältäen alkulämmittelyn ja loppuverryttelyn. Tunti sopii enemmän treenanneille.

LATTARIT eli latinalaisamerikkalaiset tanssit, kuten samba, cha-cha, salsa ja jive. Tämä tunti on sinulle, joka haluat pitää hauskaa ja tanssia itsellesi hyvän mielen. Tunnilla käydään läpi helppoja askelkuviota eri tanssilajeista lattereihin keskittyen ja on kaikille sopiva. Lattarirytmeihin meidät johdattaa  TTK:stakin tunnettu Saana Akiola.

MUOKKAUS on lihaskuntotunti, jossa käydään koko keho läpi omalla painolla tai painoja käyttäen (käsipainot, kahvakuula, kuminauha). Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille.

PERFECTBODY on juuri sopiva tunti sinulle, joka havittelet täydellistä kehoa! Tunnilla tehdään pienvälineillä käyttäen sarjat loppuun saakka ja haetaan mukavaa poltetta pienimpiinkin lihaksiin.

SPINNING – on peruskestävyys sisäpyöräilytunti, joka sopii kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunnin aikana on erilaisia työosioita kevyillä ja kovemmilla vastuksilla aina ylämäkipyöräilyyn saakka. Tunnin alussa käydään aina pyörän säädöt läpi, jotta kaikki pääsevät polkemaan turvallisesti. Todellinen hikitakuu!

SYKE -tunti on korkeasykkeinen 45 min intervalliharjoitus alku- ja loppuverryttelyineen. Tunti muodostuu erilaisista työosioista, jotka todella nostavat ihanasti hien pintaan. Tunnilla käytetään käsipainoja, levytankoa sekä kahvakuulaa.

VAHVAKEHO on maailmalla jylläävään trendikkääseen PHA-treeniin pohjautuva tunti! PHA syntyy sanoista Peripheral Heart Action, eli tavoitteena on kuormittaa kehoa kokonaisvaltaisesti sykettä nostaen. PHA-treeni perustuu kolmen liikkeen patteriharjoituksille, joita tehdään yhteensä 2-5. Jokaista patteria tehdään kolme kierrosta muutaman sekunnin vaihdoilla, kunnon palautukset tehdään patterin vaihtuessa. Tämä tunti on sinulle, joka kaipaat kunnon lihaskuntoharjoittelua sykkeen nostatusta unohtamatta.

VATSAPAKARA
Tällä tunnilla ehdit syvällisesti paneutua vatsan, pakaran ja reisien seutuun. Tehokas lihaskuntotunti, jossa muokataan kyseistä aluetta eri kulmista ja ehditään syvemmälle lihaksiin kyseisellä alueella.

ZUMBA – vauhtia ja yhtä hymyä, sitä on tämä tunti pullollaan. Zumban teho perustuu intervalliharjoitukseen, jossa hitaat ja nopeat liikkeet vaihtelevat ja saavat hien pintaan. Zumbassa ei askelilla ole niin merkitystä, vaan riittää, että liikut musiikin mukana oman osaamisesi mukaan. Zumba-tunnilla ei rakenneta pitkiä askelsarjoja, vaan keskitytään tanssimiseen ja hauskanpitoon. Zumba-tunnin helppojen koreografioiden pohjana ovat pääasiassa latinalaistanssit. Vaikutteita otetaan tansseista kuten merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso, salsaton ja flamenco.

LIIKKUVUUS/KEHO&MIELI

AAMUpilates
Mukava aamun aloitus, joka sopii myös iäkkäämmälle harrastajalle. Pilateksen perusteet tulisi olla hallussa tällä tunnilla (osallistu introkurssille)

FASCIAMETHOD on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMe-konseptissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin.  FasciaMe soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

ILMAJOOGA yhdistää perinteisen joogan ja ilma-akrobatian luoden monipuolisen harjoittelun koko keholle. Ilmajoogassa käytetään apuna kangaslenkkiä eli hammockia. Tunti kehittää etenkin keskivartalon syviä lihaksia sekä kehonhallintaa avaten tehokkaasti myös selän ja niska-hartiaseudun -jumeja. Ilmajoogan avulla voit parantaa ja vahvistaa liikkuvuutta ja kehoasi. Yläikäraja 65 v.

ILMAVENYTTELY ihana venyttelytunti ilmakankaita hyödyntäen. Loppuun pitkä rentoutus jonka avulla saat mielenkin kevyeksi.

KEHONHUOLTO tunti alkaa rauhallisella lämmittelyllä jos siihen on tarvetta, jonka jälkeen siirrytään kehon kalvojen avaamiseen rullauksilla sekä venyttelyyn. Tarkoitus on pehmittää kehon pehmytkudoksia, parantaa verenkiertoa, aineenvaihduntaa ja hermotusta. Rullaus myös kehittää ja parantaa kehon mekaanista, sähköistä ja kemiallista viestintää.

LEMPEÄ AVAUS -tunnilla käydään koko kehoa läpi erilaisin liikkein esimerkiksi kepin avulla ja erilaisilla dynaamisilla venyttelyillä tavoitteena avata koko kehoa ja mieltä.

MOVEMENT on yhdistelmä joogaa, tasapainoa, liikkuvuutta ja huoltavia liikkeitä keholle. Ihanan erilainen tunti joka voi käytännössä olla mitä vain!

PILATES Pilates harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä kehontietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Harjoituksissa pyritään liikkeen tuottamiseen ’sisältä ulos’ (syvien lihasten aktivoiminen), fysiologisesti oikeisiin liikeratoihin ja syventämään hengitystä. Rauhallinen tunti, joka sopii kaiken tasoisille ja ikäisille kuntoilijoille. Pilatestunnilla kehittämäsi kehontietoisuus auttaa monilla muilla tunneilla tekemään liikkeet oikein ja aktivoimaan ydintuen. Käytämme välillä myös välineitä kuten pilatespalloa, pilatesrengasta tai rullaa.

PILATEKSEN introkurssi (kurssimuotoinen, aloituspäivät ajankohtaista sivulla)
Alkeiskurssilla käydään läpi pilateksen teoriaa, tukiasioita, hengitystä sekä perusliikkeitä. Kurssin jälkeen voit osallistua fitpilatestunneille. Alkeiskurssi sisältää 2 tuntia. Kurssien aikataulut löydät facebookista ja kuntosalin ilmoitustaululta. Kurssille on ilmoittauduttava (sähköpostitse tai netin kautta) Ilmoittautuminen on sitova jotta pääset kunnolla pilateksen maailmaan mukaan.

RANGAN HYVINVOINTI on nimensä mukaisesti tunti jonka päämääränä on saada hyvinvoiva ranka juuri sinulle. Ihmisen on luotu liikkumaan eteen, taakse ja molemmille sivuille eri liikesuunnista. Tunnilla käydäänkin sekä huoltavia että avaavia sekä lisäksi rankaa vahvistavia liikkeitä.

TERVESELKÄ on selkärangan ja selän alueen hyvinvoinnin tunti. Tällä tunnilla parannetaan selkärangan liikkuvuutta ja vahvistetaan selän alueen lihaksistoa – tavoitteena terve ja hyvinvoiva selkä.

YINJOOGAon lempeä jooga muoto, jossa keskitytään venyttämään pois kehon ja mielen kireyksiä pitkäkestoisilla asanoilla (asennoilla). Yin-jooga sopii kaikille urheilijasta kuntoilijaan sillä se on todella helppo harjoitusmuoto. Yin-jooga parantaa kehon liikkuvuutta ja nestekiertoa sekä rentouttaa. Liikkeet kohdistuvat ensisijaisesti niveliin, jänteisiin, nivelsiteisiin ja sidekudokseen (faskiaan). Yin-joogan juuret ovatkin kiinalaisen lääketieteen ja taolaisen filosofian suunnalla eivätkä Intiassa kuten monet muut joogasuuntaukset.