09 24 24 328

RYHMÄLIIKUNTA

Lataa kauden aikataulu itsellesi

Kevät2020 (7.1.-24.5.2020)

Syksy2019 (5.8-30.11.2019)

Tunnit pidetään suuressa ryhmäliikuntasalissa ja virtuaalispinningstudiossa . MUISTAthan seurata ilmoitustaulua tai facebook-sivuamme mahdollisista tuntimuutoksista, kiitos! Tunteja voit halutessasi varata etukäteen nettivarauksen kautta mutta tämä ei ole pakollista!

LIHASKUNTOA & VAUHTIA

AAMUJUMPPA
Rauhallinen ja helppo tunti, joka sopii vanhemmallekin liikkujalle.  Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti lihaskuntoa, haastetaan tasapainoa ja lisätään liikkuvuutta. Monipuolista treeniä koko keholle turvallisella tekniikalla. Loppuun ihanat venyttelyt.

BODY
Koko kehon lihaskuntotreeni musiikin tahdissa. Tunnin aikana keskitytään harjoittamaan lihaksistoa monipuolisesti. Käytössä ovat levypainotangot ja käsipainot. Jokainen valitsee tankoonsa omat painonsa omiin treenitavoitteisiinsa perustuen.

BODYCOMBAT®  (LesMills)
Tämä energiaa huokuva tunti vie mennessään. Liikkeiden tekniikat perustuvat itsepuolustuslajeihin, joista mainittakoon mm. karate, taekwando, capoeira, nyrkkeily ja muy thai. Tunti on hikitreeni, jossa musiikki, liikeyhdistelmät ja muut tunnilla olijat luovat helposti mielikuvitusmatkaa muistuttavan tunnelman. Sopii kuntoilijalle, joka haluaa parantaa aerobista kuntoa (loistava intervalli treeni), kuluttaa energiaa ja oppia itsepuolustuslajien tekniikoita.

BODYCOMBAT-KIERTOHARJOITTELU tällä tunnilla pääset hiomaan tekniikkaa sillä jokainen kiertoharjottelun piste liittyy jollakin tavoin eri taistelulajeihin.

CIRCUIT – OHJATTU KIERTOHARJOITTELU hauskoja liikkeitä, jossa saat tehdä omaan tahtiin aikaa vastaan. Tästä harjoituksesta voi tehdä kovan tai helpon. Erilaista jumppaa isossa jumppasalissa. Tämä sopii kaikille!

DANCEMIX voiko aamusi paremmin alkaa kuin tällä hauskalla tunnilla? Tämä tunti pitää sisällään erilaisia tanssilajeja, joiden kuvioissa kaikki pysyvät mukana.

GRIT™ Strenght (LesMills) 
Jos haluat saada nopeasti huomattavia tuloksia, on korkeasykkeinen 30 min intervalliharjoitus (HIIT) nappivalinta. Tutkimukset ovat osoittaneet, että HIIT treeni tehostaa rasvanpolttoa (myös viskeraalista rasvaa) ja stimuloi hormoonitoimintaa. GRIT™Strenght on lihasvoimaa kehittävä harjoitus, jossa käytetään vastuksina levytankoa- ja painoja. Musiikki ja liikkeet tarjoavat treenin, joka parantaa hapenottokykyä, lihasvoimaa-ja kestävyyttä. Muista omatoiminen lämmitely (esim. la tunnille) jos sitä ei erikseen mainita lukujärjestyksessä.

HIIT -tunti on korkeasykkeinen 30 (-45) min intervalliharjoitus samaan tapaan kuin GRIT strenght tunti. Tunti muodostuu erilaisista työosioista, jotka todella nostavat ihanasti hien pintaan. Nopea ja antoisa pikatreeni. Lämmittele itsenäisesti noin 10-15 min ennen tämän tunnin alkua.

KAHVAKUULA
Giraya eli kahvakuulaharjoittelun perustan muodostavat rytmikkäät ja vauhdikkaat liikkeet, kuten tempaus ja etuheilautus. Se siis kehittää voimaa. lihaskestävyyttä ja nopeutta. Toisaalta taas käytetään hitaampia liikkeitä, jotka kehittävät lihaskoordinaatiota, notkeutta ja tasapainoa. Kahvakuulaliikkeissä ei ole kyse niinkään yksittäisten lihasten tai lihasryhmän toiminnasta vaan liikeketjusta, joka vaikuttaa päästä varpaisiin. Tunnilla on hyvä käyttää salihanskoja sekä mielellään suojata ranteet esim. rannepantojen avulla. Liikkeet tehdään aina aikaa vastaan omaan sopivaan tempoon.

KIINTEYTYS ihanaa poltetta juuri sitä mitä tarvitset kehosi muokkaamiseen. Vaihtelevat toistomäärät ja liikkeiden variaatiot tuovat hyvää ja tarvittavaa ärsykettä kehoosi. Sopii kaikentasoisille kuntoilijoille.

LADYJUMPPA on joka naisen ihana kehon herätys aamuun tai virkistävä treeni työpäivän jälkeen. Tunnilla käydään mukavasti läpi koko keho käyttäen joko omaa kehoa tai pieniä painoja vastuksena. Yleensä tunnilla tehdään vielä aikaa vastaan joten saat tehdä liikkeet aivan omassa rauhassa.

MUOKKAUS lihaskuntotunti, jossa käydään koko keho läpi omalla painolla tai painoja käyttäen (käsipainot, kahvakuula, kuminauha). Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille.

VAHVAKEHO on maailmalla jylläävään trendikkääseen PHA-treeniin pohjautuva tunti! PHA syntyy sanoista Peripheral Heart Action, eli tavoitteena on kuormittaa kehoa kokonaisvaltaisesti sykettä nostaen. PHA-treeni perustuu kolmen liikkeen patteriharjoituksille, joita tehdään yhteensä 2-5. Jokaista patteria tehdään kolme kierrosta muutaman sekunnin vaihdoilla, kunnon palautukset tehdään patterin vaihtuessa. Tämä tunti on sinulle, joka kaipaat kunnon lihaskuntoharjoittelua sykkeen nostatusta unohtamatta.

VATSAPAKARA
Tällä tunnilla ehdit syvällisesti paneutua vatsan, pakaran ja reisien seutuun. Tehokas lihaskuntotunti, jossa muokataan kyseistä aluetta eri kulmista ja ehditään syvemmälle lihaksiin kyseisellä alueella.

ZUMBA vauhtia ja yhtä hymyä, sitä on tämä tunti pullollaan. Zumban teho perustuu intervalliharjoitukseen, jossa hitaat ja nopeat liikkeet vaihtelevat ja saavat hien pintaan. Zumbassa ei askelilla ole niin merkitystä, vaan riittää, että liikut musiikin mukana oman osaamisesi mukaan. Zumba-tunnilla ei rakenneta pitkiä askelsarjoja, vaan keskitytään tanssimiseen ja hauskanpitoon. Zumba-tunnin helppojen koreografioiden pohjana ovat pääasiassa latinalaistanssit. Vaikutteita otetaan tansseista kuten merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso, salsaton ja flamenco.

LIIKKUVUUS/KEHO&MIELI

AAMUpilates
Mukava aamun aloitus, joka sopii myös iäkkäämmälle harrastajalle. Pilateksen perusteet tulisi olla hallussa tällä tunnilla (osallistu introkurssille)

FASCIAMETHOD on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMe-konseptissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin.  FasciaMe soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan.

KEHONHUOLTO tunti alkaa rauhallisella lämmittelyllä jos siihen on tarvetta, jonka jälkeen siirrytään kehon kalvojen avaamiseen rullauksilla sekä venyttelyyn. Tarkoitus on pehmittää kehon pehmytkudoksia, parantaa verenkiertoa, aineenvaihduntaa ja hermotusta. Rullaus myös kehittää ja parantaa kehon mekaanista, sähköistä ja kemiallista viestintää.

LEMPEÄAVAUS tunnilla avataan rankaa eri tavoin. Tunti alkaa lämmittävillä ja avaavilla liikkeillä. Näistä siirrytään liikkuvuusharjoituksiin ja venyttelyyn. Tunti soveltuu kaikille, jotka hakevat aineenvaihdunnan herättelyä ja kireiden lihasten lempeää avausta.

PILATES Pilates harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä kehontietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Harjoituksissa pyritään liikkeen tuottamiseen ’sisältä ulos’ (syvien lihasten aktivoiminen), fysiologisesti oikeisiin liikeratoihin ja syventämään hengitystä. Rauhallinen tunti, joka sopii kaiken tasoisille ja ikäisille kuntoilijoille. Pilatestunnilla kehittämäsi kehontietoisuus auttaa monilla muilla tunneilla tekemään liikkeet oikein ja aktivoimaan ydintuen. Käytämme välillä myös välineitä kuten pilatespalloa, pilatesrengasta tai rullaa.

PILATEKSEN introkurssi (kurssimuotoinen, aloituspäivät ajankohtaista sivulla)
Alkeiskurssilla käydään läpi pilateksen teoriaa, tukiasioita, hengitystä sekä perusliikkeitä. Kurssin jälkeen voit osallistua fitpilatestunneille. Alkeiskurssi sisältää 2 tuntia. Kurssien aikataulut löydät facebookista ja kuntosalin ilmoitustaululta. Kurssille on ilmoittauduttava (sähköpostitse tai netin kautta) Ilmoittautuminen on sitova jotta pääset kunnolla pilateksen maailmaan mukaan.

TERVESELKÄ on selkärangan ja selän alueen hyvinvoinnin tunti. Tällä tunnilla parannetaan selkärangan liikkuvuutta ja vahvistetaan selän alueen lihaksistoa – tavoitteena terve ja hyvinvoiva selkä.

YIN JOOGA on melko nuori joogasuuntaus, joka on saavuttanut suuren suosion nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä. Yin jooga on rauhallista, paikalla oloon keskittyvää joogaa, jossa avataan paljon lantion ja alaselän aluetta. Lanneranka on kehomme ydin ja sillä alueella on paljon sidekudosta ja päällekäisiä lihaskerroksia. Lannerangan jäykkyydeet heijastuvat liikeratoihin sekä kehon ylä-, että alaosassa. Yin joogaharjoituksissa keskitytään vahvasti oman kehon tuntemuksien kuunteluun ja hengityksen tarkkailuun. Yin jooga on myös meditatiivinen harjoitus, joka vaikuttaa niin fyysiseen, henkiseen että energeettiseen tilaamme. Yin jooga ei ole syvävenyttelyä sillä siinä ei keskitytä lihaksen venytkseen. Yin harjoituksessa lihakset pyritäään mahdollisimman suurelta osin rentouttamaan ja vaikutetaan enemmän sidekudoksiin, lihaskalvoihin ja niveliin – kehomme jäykimpiin osiin. Asentoa ei siis viedä lihasvoimalla eteenpäin, vaan annetaan painovoiman pikkuhiljaa minuutti minuutilta viedä asentoa syvemmälle. Yin jooga asennoissa edetään asteittain, etsien oman kehon rajoja ja sopivan intensiivistä tuntemusta. Yin jooga sopii kaikille.

YIN VENYTTELY pitkiä yin-joogamaisia venytyksiä eli syvälle sidoskudoksiin, lihaskalvoihin ja niveliin vaikuttavia. Ihanan meditatiivinen tunti joka päättyy rentoutukseen.